Bakan Avcı, Rehberlik Alanındaki Öğretmenlerle Buluştu  
Bakan Avcı, Rehberlik Alanındaki Öğretmenlerle Buluştu

Bakan Avcı, Rehberlik Alanındaki Öğretmenlerle Buluştu

Millî Eğitim Bakanı Nabi Avcı, Bakanlık Şura Salonu’nda düzenlenen etkinlikte, Ankara’da görev yapan Rehberlik Alanındaki Öğretmenlerle bir araya geldi.

Bakan Avcı, Rehberlik Alanındaki Öğretmenlerle Buluştu

Öğretmenlerin düşünce ve önerilerine de yer verilen toplantıda konuşma yapan Bakan Avcı, 2014-2015 Eğitim Öğretim Yılı’nın tüm eğitim camiasına hayırlı uğurlu olmasını ve birlikte nice ders yılları geçirilmesini dileyerek konuşmasına başladı. Öğretmenlerle sık sık bir araya gelerek paylaşımlarda bulunmanın önemini vurgulayan Bakan Avcı, şunları söyledi:

“Bu Tür Buluşmalarımızı Sohbet Havasında Yapacağız”

Bundan sonra da inşallah bu tür buluşmalarımızı, sohbet havasında buluşacağımız şekilde gerçekleştireceğiz. Zaten illerdeki bu tür buluşmaları, sohbet havasında gerçekleştiriyoruz. Öncelikle sizlerin kendi alanlarınıza ilişkin düşüncelerini, beklentilerini sizinle paylaşmadan önce ders yılı başında olduğumuz için ve bu günlerde bakanlığımızın faaliyetleri konusunda, medyada büyük bir bölümü kasıtlı ve sistematik bir dezenformasyon kampanyası yürümekte olması nedeniyle, bazı bilgileri sizinle öncelikli olarak paylaşmak istiyorum. Çünkü siz pazartesi gününden itibaren, okullar başladığında; hem meslektaşlarınızla hem de velilerinizle yoğun bir temas içerisine gireceksiniz ve medyada yer alan bazı konularla da ilgili size de sorular sorulacak. Bunların büyük bir kısmının gerçekte ne olduğunu, yapılanların ne anlama geldiğini; sizlerin de bildiği konuları, bir kez daha burada paylaşmak istiyorum.

“Eğitim En Hareketli, Dinamik Ve Toplumsal Süreçlerden Birisidir”

Bugün, önce sizlerle medyada sıkça yer alan ´eğitim yazboz tahtasına döndü´ klişesini konuşalım. Hepinizin bildiği gibi eğitim en hareketli, en dinamik toplumsal süreçlerden biridir. Mesela teknolojideki gelişmelerden, değişmelerden en hızlı ve en derin şekilde etkilenen eğitimdir ve öyle de olmak zorundadır. Bir yandan hem çocuklarımıza mümkün olanın en iyisini verelim diyerek, hem de hiçbir şey değişmesin öyle kalsın diyorsak bu bir çelişkidir. Son zamanlarda bu değişim süreci daha da artmıştır ve bilişim teknolojilerinde yaşanan büyük değişimler, eğitim sistemini de etkilemektedir. 100-200 sene öncesinin teknolojisine sahipmişiz gibi davranamayız. Türkiye nüfusunun, genç ve hareketli olduğunu düşünürseniz bunları yapmak zorundayız. Dolayısıyla değişimin kaçınılmazlığı konusunda itirazın olmaması gerekir. Sistem yürümeye devam edecek ama bir yandan da değişecek.

“4+4+4 , Her Çocuğun Biricikliğinin Devlet Tarafından Kabul Edilmesidir”

Çocukların tek kulvarlı eğitimlerinin önüne çok farklı kulvarlar açıldı. Şu anda bu kulvarların bir kısmı henüz kullanılmıyor ama önemli olan, o kulvarların orada olduğunun biliniyor olması. 4+4+4 sadece eğitim kademelerinin birbirlerini nasıl tamamlayacağını tanımlayan bir düzenleme değil. Bu düzenleme aynı zamanda, her çocuğun biricikliğinin devlet tarafından kabul edilmesidir. Bu çok önemli bir zihniyet dönüşümüdür. Her çocuk biriciktir, her öğretmenimiz biriciktir ve biz onların, o biricikliğinin bütün potansiyellerini harekete geçirici imkânları onlara hazırlamak zorundayız. İyi mesafeler aldık ama daha çok yolumuz var. Burada size de büyük rol düşüyor.

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.