
11 Haziran 2022 09:51
Şubat, mart ve nisan aylarında gerçekleştirilen sınav için 26 ilden 4, 7 ve 11. sınıf düzeyinden yaklaşık 13 bin öğrenci, araştırma kapsamına alındı. Sınav, Dört Beceride Türkçe Dil Yeterliklerinin Belirlenmesi ve Ölçülmesi Projesi kapsamında yapıldı.
Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, konuya ilişkin yaptığı açıklamada "Belirlenen sınıf düzeylerinde öğrenim gören öğrencilerin okuma, yazma, dinleme ve konuşma olmak üzere dört temel dil becerisine ilişkin yeterliklerini belirlemek amacıyla bu çalışmayı hayata geçirdik. Uygulamanın gerçekleşmesinden önce akademisyenler ve alan uzmanlarının katılımıyla çeşitli çalıştaylar düzenlendi, altyapı eksiklikleri tamamlandı, öğrencilerin uygulamaya alındığı dil laboratuvarları dış etkenlerden izole edildi ve üst düzeyde yazılım ve donanım ile desteklendi. Türkçe öğretiminin temel amaçlarından birisinin öğrencileri ana dillerinin beceri alanlarında yetkinliğe ulaştırmak olması ve Türkçenin eğitim ve öğretiminin okuma, yazma, dinleme ve konuşma olmak üzere dört temel dil becerisi üzerine yapılandırılmış olması da bu çalışmanın önemini ortaya koymaktadır." değerlendirmesinde bulundu.
Türkçe dil becerilerini ölçen ilk geniş ölçekli araştırma
Bakan Özer, söz konusu araştırma ile ortak bir değerlendirme çerçevesi kapsamında öğrencilerin ana dildeki yeterliklerinin dört beceride ve uluslararası düzeyde kabul edilen standartlara uygun bir şekilde ölçüldüğü bu kadar geniş ölçekli bir uygulamanın ilk kez yapıldığını kaydetti. Bu çalışma ile dört dil becerisini dengeli biçimde geliştirmeye yönelik kılavuzluk edecek verilere ulaşılacağını aktaran Özer, daha önce 7. sınıf düzeyinde pilot çalışması gerçekleştirilen uygulamanın 4, 7 ve 11. sınıflarda öğrenim gören 13 bin öğrenciyi ihtiva edecek şekilde kapsamının genişletildiğini söyledi.
Belirlenen yeterlilikler temel alınarak çoktan seçmeli ve açık uçlu soruları içeren okuma yazma, dinleme ve konuşma testlerinin bilgisayar tabanlı uygulaması yapıldıktan sonra değerlendirme sürecine Ölçme Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü koordinesinde sınıf öğretmenleri, Türkçe, Türk dili ve edebiyatı öğretmenleri ile gerçekleştirilen çalıştaylar vasıtasıyla başlandığı bilgisini paylaştı. Değerlendirme sürecinin tamamlanmasından sonra da çalışmaya ilişkin raporun hazırlanarak kamuoyu ile paylaşılacağı bildirdi.
Dört temel dil beceri sınavına uluslararası Q Mark Belgesi için
Millî Eğitim Bakanlığı olarak önemli bir atılımı daha başarmaya az kaldığını ifade eden Bakan Özer, şunları söyledi "Yapılan sınav sonucunda Türkçe dört temel dil becerisinde sahip olunan düzeye yönelik belgenin uluslararası arenada geçerliğinin sağlanabilmesi için gerekli çalışmalar neredeyse tamamlandı. Uluslararası akreditasyonunun gerçekleşmesi için Avrupa Dil Sınavları Derneği (ALTE) ile çalışmalar, etkin biçimde ilerliyor. Amacımız, en kısa sürede gerekli denetimlerden geçerek Bakanlığımız tarafından geliştirilen bu sınava hak ettiği kalite belgesini almak ve dünyada tanınan uluslararası standartlara uygunluğu belgelenen bu sınavın Türkçenin geliştirilmesine yönelik sürekliliğini sağlamaktır."
Güncel Haberler
BAKAN TEKİN, TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ İZLEME-DEĞERLENDİRME VE MESLEKİ GELİŞİM ÇALIŞTAYI'NI ZİYARET ETTİ
Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Bakırköy Anadolu İmam Hatip Lisesinde düzenlenen Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İzleme - [...]
10 Mayıs 2025 15:46
BAKAN TEKİN, İSTANBUL'DA KİTAP OKUMA YARIŞMASININ ÖDÜL TÖRENİNE KATILDI
Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Zeytinburnu Kültür ve Sanat Merkezinde düzenlenen 19. Geleneksel Kitap Okuma Yarışması Ödül [...]
10 Mayıs 2025 14:57
BAKAN TEKİN, ÖĞRENCİLERLE BİSİKLET ETKİNLİĞİNDE BULUŞTU, ÖĞRETMENLERLE BİR ARAYA GELDİ
Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, İstanbul programı kapsamında Atatürk İlkokulunu ziyaret ederek öğrenci ve öğretmenlerle bir [...]
09 Mayıs 2025 13:19
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ: TEMEL UNSURLAR, POLİTİKALAR VE REFORMLAR ÜZERİNE KAPSAMLI BİR BAKIŞ
Millî Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı tarafından hazırlanan "Türk Eğitim Sistemi: Temel Unsurlar, Politikalar [...]
10 Mayıs 2025 10:02